S-au mai găsit nişte sateliţi

11 octombrie 2019  16:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
S-au mai găsit nişte sateliţi

Saturn a devenit noul „rege al lunilor” din Sistemul Solar, după ce astronomii americani au detectat alţi 20 de sateliţi ce orbitează în jurul acestei planete uriaşe, ridicând la 82 numărul total, cu trei mai mulţi decât cei ai lui Jupiter.

Noile luni recent identificate, cu diametre ce variază între 2 şi 4 mile (3 - 6 kilometri), au fost detectate cu ajutorul telescopului Subaru din Hawaii în cadrul unui studiu realizat de o echipă de astronomi coordonaţi de Scott Sheppard, cercetător la Carnegie Institution for Science din Washington. „Saturn este «regele lunilor»“, a declarat Scott Sheppard.

Una dintre aceste luni orbitează la uimitoarea distanţă de 24 de milioane de kilometri faţă de Saturn, mult mai departe decât oricare dintre ceilalţi sateliţi naturali ai planetei menţionate. Prin comparaţie, distanţa medie dintre Pământ şi unicul lui satelit natural, Luna, este de aproximativ 386.000 de kilometri. 17 dintre sateliţii descoperiţi recent pe orbita lui Saturn se deplasează în direcţie contrară faţă de rotaţia acestei planete în jurul Soarelui. Ceilalţi trei sateliţi se deplasează în aceeaşi direcţie cu rotaţia planetei, aşa cum este cazul pentru majoritatea sateliţilor naturali.

Colecţionarul Daea