Cygnus a plecat spre ISS

13 noiembrie 2017  17:00| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Cygnus a plecat spre ISS

Compania Orbital ATK a anunţat lansarea cu succes a unei capsule Cygnus, într-o misiune de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), după ce a amânat misiunea din cauza prezenţei neaşteptate a unui avion în spaţiul aerian asociat bazei de lansare.

Echipa de control al misiunii a precizat că lansarea s-a desfăşurat fără nicio problemă. Capsula cargou Cygnus a fost transportată pe orbită de o rachetă Antares. Lansarea a avut loc la baza NASA Wallops Flight Facility, din apropierea coastei Atlantice a Virginiei. După anularea lansării, echipele operative au trebuit să golească rezervoarele rachetei Antares de combustibil şi apoi să le reumple.

Aceasta este cea de-a opta misiune de tip cargo din programul companiei Orbital ATK ce vizează reaprovizionarea ISS, în virtutea unui contract de 1,9 miliarde de dolari încheiat cu NASA.

Capsula spaţială Cygnus are la bord o încărcătură de 3,3 tone ce constă în alimente, articole de uz zilnic, echipamente şi materiale necesare unor experimente ştiinţifice, inclusiv un satelit care trebuie să testeze modul în care bacteriile se dezvoltă în condiţii de microgravitaţie. Acel experiment va permite oamenilor de ştiinţă să determine cantitatea minimă de antibiotice care sunt necesare pentru neutralizarea bacteriilor în spaţiu. "Rezistenţa microbiană la antibiotice ar putea reprezenta un risc pentru astronauţii din spaţiu, unde sistemul lor imunitar este slăbit", a explicat NASA într-un comunicat. "Cercetătorii sunt de părere că rezultatele acestor experimente ar trebui să îi ajute să creeze antibiotice eficiente pentru protejarea astronauţilor în timpul misiunilor de lungă durată în spaţiu", a continuat agenţia spaţială americană, care speră să lanseze misiuni cu echipaje de astronauţi către Marte în jurul anului 2030.

Capsula Cygnus are de asemenea la bord 14 sateliţi de tip Cubesat. După ce capsula Cygnus se va conecta la ISS şi încărcătura sa va fi transferată la bordul staţiei, ea va fi umplută cu deşeuri. Apoi, capsula se va desprinde de ISS în decembrie şi va plonja în atmosferă, urmând să se dezintegreze integral în aer, deasupra Oceanului Pacific.

• in cultura

15 octombrie 2018

OFERTE, CHECK-IN, FACTURARE. TAROM a lansat aplicaţia TAROM app şi pe Apple IOS. Astfel, de astăzi, pasagerii pot achiziţiona bilete de pe terminalul mobil, atât pe platforma Apple cât şi pe Android. [ Citeste mai departe ]

16 octombrie 2018

CONSULTĂRI INTENSE ÎNTRE PREŞEDINTELE EMMANUEL MACRON ŞI PREMIERUL EDOUARD PHILIPPE. Preşedintele Republicii Franceze a remaniat guvernul pentru a forma „o echipă reînnoită, cu un nou suflu, dar al cărei mandat politic rămâne acelaşi”, a anunţat, astăzi, palatul Elysée, citat de AFP şi Reuters. [ Citeste mai departe ]

16 octombrie 2018

Ordonanţa de urgenţă pentru legile Justiţiei a fost publicată, astăzi, în sfârşit, după 30 de ore de la adoptare, timp în care nu s-a ştiut cu exactitate ce conţine, deoarece documentul nu a fost publicat nicăieri. Toate informaţiile au venit de la ministrul Justiţiei. [ Citeste mai departe ]

16 octombrie 2018

DESCOPERIT ÎN PATRIMONIUL MUZEULUI. Al patrulea din cele şapte albume realizate de fotograful Unirii, Samoilă Mârza, la Alba Iulia, la 1 Decembrie 1918, a fost redescoperit recent în patrimoniul Muzeului Olteniei de către cercetătorii instituţiei, în timp ce se documentau pentru crearea albumului „România în Primul Război Mondial”. [ Citeste mai departe ]

16 octombrie 2018

NU A ADAPTAT VITEZA. Trei persoane au fost rănite, astăzi, după ce un tir s-a răsturnat peste o maşină, pe Drumul Naţional 7 – Valea Oltului, în zona localităţii Milcoiu, judeţul Vâlcea. [ Citeste mai departe ]

Campanie MAI împotriva live-urilor la volan

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) face apel către şoferi să nu mai facă live-uri pe Facebook... [ Citeste mai departe ]

Acţionarii BT au aprobat fuziunea cu Bancpost

Acţionarii Băncii Transilvania au aprobat, în cadrul Adunării Generale Extraordinare de astazi,... [ Citeste mai departe ]

L-au „masacrat” şi pe Topîrceanu

„Balada unui greier mic”, a lui George Topîrceanu, din manualul de clasa a II-a, nu mai seamănă... [ Citeste mai departe ]

Flotările ministrului Daea

După ce i-a fugărit pe colaboratorii care l-au însoţit şi pe jurnalişti însetaţi de noutăţi (de... [ Citeste mai departe ]

Ultimul tren spre Istanbul - Ayşe Kulin

Selva, fiica unui conducător otoman, pleacă la Paris să înceapă o nouă viaţă cu Rafael, soţul ei, fiul unui medic evreu. Numai că Franţa e invadată de nazişti.

Cel mai lung zbor din lume: Singapore-New York, în 17 ore şi 25 de min