Bani & Afaceri AZI

Tot relaţiile contractuale sunt principala nemulţumire a utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice

12 februarie 2019  12:45| Bani & Afaceri | Economie
Tot relaţiile contractuale sunt principala nemulţumire a utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice

În 2018 Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat 3.611 reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România.

„Conform petiţiilor primite, utilizatorii reclamă în mod recurent modul de desfăşurare a relaţiei contractuale cu furnizorii. Încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale şi încheierea contractelor la distanţă sunt probleme cel mai des întâlnite în derularea contractelor. Pe lângă rezolvarea punctuală a reclamaţiilor, continuăm şi în acest an activitatea de informare a utilizatorilor finali pentru că ei sunt beneficiarii măsurilor ANCOM, direct sau indirect”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Din totalul reclamaţiilor primite de Autoritate în anul 2018, 87% au vizat serviciile de comunicaţii electronice, principalele nemulţumiri reclamate vizând aspecte care ţin de relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (17% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), facturarea acestor servicii (12%), nerespectarea contractelor de către furnizori (11%) şi derularea contractelor la distanţă (9%).

Peste 21% dintre petiţiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon.

În creştere faţă de anul precedent au fost reclamaţiile privind serviciul de roaming (14%), acestea vizând în special condiţiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spaţiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arată că reclamaţiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporţie de 24%, Telekom Romania Mobile Communications - 20%, Telekom Romania Communications - 15% Orange România - 15%, şi RCS&RDS - 12%.

8% (în scădere 14% faţă de anul precedent) din totalul reclamaţiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poştale.

Problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poştale au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor poştale (22% din totalul reclamaţiilor), nelivrarea trimiterilor poştale (19%), deteriorarea trimiterilor poştale (17%) şi pierderea sau furtul acestora (15%). În contextul creşterii semnificative a comerţului online, serviciul de livrare colete a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. În acest context, cei mai reclamaţi furnizori de servicii poştale au fost Urgent Cargus (36% din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciile poştale), Fan Courier (15%), Compania Naţională Poşta Română (13%), Dynamic Parcel Distribution (12%).

5% din totalul petiţiilor primite de ANCOM în 2018 au vizat aspecte referitoare la echipamente radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

ANCOM poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respectă legislaţia din acest domeniu), nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informaţii în contracte sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă.

Reclamaţiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot fi adresate de către utilizatorii persoane fizice Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în această situaţie se pot adresa instanţei de judecată competente.

În ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/ Condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale. În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu primit un răspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulţumiţi de răspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile, urmând paşii descrişi aici. ANCOM nu poate însă stabili cuantumul despăgubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecată.

  • prin lume
  • stat de drept
  • in economie
  • politica
  • actualitate
  • 2018
  • intro2

23 aprilie 2019

AZI Piaţa ştirilor de azi

DIRECTIVA UE A FOST DATĂ DIN 2005. Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi a transmis o scrisoare deschisă către comisarul european pentru Sănătate, Vytenis Andriukaitis, în care îi solicită sprijinul pentru reglementarea profesiei de moaşă în România, în scopul scăderii ratei mortalităţii materno-infantile. [ Citeste mai departe ]

23 aprilie 2019

AZI Prin Lume

TIMP DE ŞAPTE ANI A FOST ÎN CORPUL PUŞCAŞILOR MARINI. Congresmanul american Seth Moulton, democrat de Massachusetts şi un veteran al războiului din Irak, a intrat în cursa pentru nominalizarea la alegerile prezidenţiale din SUA din 2020, îngroşând rândurile candidaţilor declaraţi care au ajuns la aproape 20, potrivit unei relatări a NBC. [ Citeste mai departe ]

23 aprilie 2019

AZI Stat de drept

CODRIN ŞTEFĂNESCU VREA SĂ FACĂ RECLAMAŢIE. Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie au extins urmărirea penală faţă de Mircea Drăghici, trezorier PSD, cu privire la o altă infracţiune de delapidare. [ Citeste mai departe ]

22 aprilie 2019

AZI În cultură

MICĂ ISTORIE DESPRE REALIZAREA INSTRUMENTELOR. Preşedintele Asociaţiei Lutierilor din România, Claudiu Mare, a declarat azi că, alături de câţiva colegi, a început restaurarea unor viori semnate de părintele lutieriei din Reghin, Roman Boianciuc. [ Citeste mai departe ]

23 aprilie 2019

AZI Prin ţară

REABILITAREA SECŢIEI DE ANESTEZIE. Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a anunţat alocări bugetare în valoare de aproximativ 28 milioane de lei pentru spitalele din judeţul Bistriţa-Năsăud, din care 26 milioane vor ajunge la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din Bistriţa. [ Citeste mai departe ]

Viaţa de lângă noi

Vremea se apropie de normalul termic

Vremea se apropie de normalul termic

Temperaturile maxime se vor încadra, în general, între 12 şi 19 grade, iar cele minime vor fi... [ Citeste mai departe ]

Bani & afaceri

Profitabilitatea indicilor bursieri bate obligaţiunile guvernamentale

Profitabilitatea indicilor bursieri bate obligaţiunile guvernamentale

Un studiu realizat de PwC România rata că, în perioada 2012-2018, profitabilitatea medie anuală a... [ Citeste mai departe ]

Efemeride

Grapini s-a întâlnit cu oficialii statului Letiţia

Grapini s-a întâlnit cu oficialii statului Letiţia

Eurodeputatul Maria Grapini a relatat, pe Facebook, despre o întâlnire pe care a avut-o cu câţiva... [ Citeste mai departe ]

Fără copyright

Programul „sparanghelul nemțesc” aduce români acasă

Programul „sparanghelul nemțesc” aduce români acasă

Pe șoseaua care duce dinspre Giurgiu spre Comana, între Frasinu și Băneasa, se făcuse joi pe la... [ Citeste mai departe ]

Răsfoiţi! Merită

La hotelul Bertram (Miss Marple) - Agatha Christie

Când Miss Marple vine în vacanţă la Londra, găseşte la hotelul Bertram ceea ce caută: decor tradiţional, servicii impecabile, brioşe pregătite ca pe vremuri şi amintirile copilăriei.

[ Vezi toate ]

Magazin

Mormânt vechi de 3.500 de ani

Mormânt vechi de 3.500 de ani

au dezvăluit, în vestul oraşului Luxor, un mormânt neobişnuit de mare datând din timpul celei de... [ Citeste mai departe ]

Pilula de sănătate

Trend descendent al activităţii gripale

Trend descendent al activităţii gripale

Gripa nu mai are caracter epidemic, a informat Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al... [ Citeste mai departe ]
banca

Parteneri pentru AZI

amos SensoTV ampress